Przewożenie e-papierosów w samolocie

Adam Możdżeń
3 czytania

Podróże lotnicze często wiążą się z wieloma przepisami i ograniczeniami. Jednym z aspektów, które mogą stanowić wyzwanie dla niektórych pasażerów, jest przewożenie e-papierosów. Czy są dozwolone na pokładzie samolotu? Czy mogą być przewożone w bagażu rejestrowanym? W tym artykule rozwiewamy wszelkie wątpliwości.

Rekomendacje Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA)

Niedawno EASA wydała rekomendacje dotyczące przewozu e-papierosów drogą lotniczą. Te rekomendacje wynikły z incydentów dotyczących samozapłonu w luku bagażowym, spowodowanego niekontrolowanym uruchomieniem grzałki w e-papierosie.

EASA zaleca umieszczanie e-papierosów w bagażu podręcznym, a nie w bagażu rejestrowanym. Przewożenie e-papierosów w bagażu rejestrowanym może stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa pasażerów, załogi i statku powietrznego. Gdy e-papierosy są przewożone w bagażu kabinowym, możliwa jest natychmiastowa reakcja na ewentualne zagrożenie pożarowe.

Zasady Przewożenia E-Papierosów w Poszczególnych Liniiach Lotniczych

Ryanair

Linia lotnicza Ryanair zgadza się z rekomendacjami EASA. Zgodnie z jej zasadami, pasażerowie mogą przewozić e-papierosy na pokładzie samolotu. Należy jednak pamiętać, że surowo zabronione jest używanie na pokładzie samolotu e-papierosów i jakichkolwiek innych rodzajów papierosów.

Wizz Air

Podobnie jak Ryanair, Wizz Air również zezwala na przewóz elektronicznych papierosów w bagażu podręcznym. Zabrania jednak umieszczania e-papierosów w bagażu rejestrowanym. Dodatkowo, linia Wizz Air wyraźnie informuje, że ładowanie tych urządzeń lub akumulatorów na pokładzie samolotu jest zabronione.

LOT

Linia lotnicza LOT ma bardzo podobne zasady. E-papierosy, w tym e-cygara, e-fajki, IQOSy i inne osobiste urządzenia inhalacyjne wyposażone w baterie, muszą być zabezpieczone w sposób uniemożliwiający przypadkową aktywację. Podobnie jak w przypadku innych linii lotniczych, na pokładzie samolotu nie można korzystać z e-papierosów ani ich ładować.

Zatem naszego e-papierosa typu IQOS możemy przewozić w bagażu podręcznym w większości linii lotniczych, ale nie możemy go palić na pokładzie.

Co z liquidem do papierosów elektronicznych?

W ramach regulacji dotyczących bezpieczeństwa lotnictwa, płyny przewożone w bagażu podręcznym muszą być zapakowane w pojemnikach o pojemności nie większej niż 100 ml. Wszystkie takie pojemniki muszą być umieszczone w jednym, przezroczystym, zamkniętym worku o pojemności nie większej niż 1 litr.

Liquidy do e-papierosów, jako płyny, są również objęte tymi regulacjami. Oznacza to, że jeżeli chcesz zabrać liquidy na pokład samolotu, muszą one być zapakowane w pojemnikach o pojemności nie przekraczającej 100 ml i umieszczone w przezroczystym, zamkniętym worku. Każda osoba może przewozić tylko jeden taki worek w bagażu podręcznym (na niektórych lotniskach bardzo szczegółowo to sprawdzają i wyrzucają nadmierne butelki z płynami!).

Należy pamiętać, że te zasady dotyczą również liquidów z nikotyną. W przypadku tych płynów, warto również sprawdzić lokalne przepisy dotyczące przewożenia substancji zawierających nikotynę w krajach docelowych, ponieważ mogą one różnić się od przepisów w miejscu startu.

Udostępnij artykuł
Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *